Member details
Sort by: -Old first- | New first

21 Aug 2007, 18:29
Je vrienden uitnodigen (of verwijderen :-? ), accepteren (of juist niet), relatie-beschrijvingen toevoegen....post hier al je tips die gaan over vrienden!
21 Aug 2007, 20:27
Ik wil, net als bij sommige andere netwerken, de mogelijkheid om relatie beschrijvingen (floris over ruben) als gadget aan mijn profielpage toe te voegen!

Als een soort van testimonialrecommendation zeg maar... :clap:
23 Aug 2007, 18:54
Ok dit gaat over vrienden verwijderen. Ik ben zo nu en dan mn lijst aant het verschonen en vage mensen eruit aan het halen. Toen viel me pas dus op dat als je mensen wilt verwijderen dan kom je eerst op die persoon zn hyvespagina terecht. Maar als je meerdere mensen wil verwijderen (zoals ik deed), dan ben je continu opnieuw het vriendenmenu aan het openen. Ik vond het niet echt handig.
24 Aug 2007, 13:35
Het zou leuk zijn als er een mogelijkhied was om (alleen voor jezelf zichtbaar) onderscheid te maken tussen je vrienden. Je hebt tenslotte boezem buddies en 'gewone' vrienden en stapvrienden etc etc. Het zou leuk zijn als je bijvoorbeeld bepaalde foto's alleen zichtbaar zou kunnen maken voor bepaalde (groepen) vrienden. Ook zou het leuk zijn als je een bcc functie zou hebben als je berichten verstuurt.
24 Aug 2007, 23:12
Dat is een goed voorstel want niet alle vrienden zijn dezelfde vrienden... zo heb je hartsvrienden, oude vrienden, stapmaten, schoolvrienden, wannabee vrienden etc....

[Inger schreef op 24/08/07 om 13:35]:
Het zou leuk zijn als er een mogelijkhied was om (alleen voor jezelf zichtbaar) onderscheid te maken tussen je vrienden. Je hebt tenslotte boezem buddies en 'gewone' vrienden en stapvrienden etc etc.
25 Aug 2007, 00:50
Wat ik nu erg vervelend vind, is dat elke keer als ik op hyves kom, ik een heel irritant pop up scherm krijg... Daarin wordt gevraagd hoe ik een vriend van mij (zowel in het echte leven als op hyves) ken?! Ik heb het geloof ik nu wel 100 keer ingevuld en op 'vraag om goedkeuring' gedrukt en hij ook, maar het gaat gewoon niet weg...
ZWAAR irritant..!
Deze functie zouden jullie als optie kunnen gebruiken, maar niet opeens op iemands hyve zetten.. Opzich een leuk idee, maar niet dat het continue blijft herhalen.

Kunnen jullie het weghalen?
25 Aug 2007, 13:37
Een alfabetische lijst van je vrienden evt met een functie om ze met of onder foto's te tonen en dat op één pagina staan en niet in zo'n onhandig uitschuif menutje in het menu "vrienden".

@ Inger en Maurice: Dit vind ik ook. Onderscheid, ik heb vrienden maar ook bekenden en collega's.

Dit wordt wel enigsinds overlapt door de relatiebeschrijvingsfunctie. Als je die misschien uit zou breiden met dit: Of degene een bekende is, of een echte vriend, of maar een vage kennis.
25 Aug 2007, 13:41
@Xanne, gaan we oplossen!

@Annemieke: toevoegen/accepteren & verwijderen kunnen we idd makkelijker maken door het met 1 klik mogelijk te maken

@Inger & Maurice, we zullen binnenkort met een dergelijke oplossing komen....stay tuned!

@Hans, alfabetische lijst komt eraan!
25 Aug 2007, 14:02
Wat mij trouwens handig lijkt: in een keer alle openstaande uitnodigingen accepteren of verwijderen. Ter voorkoming van dat mensen zoals JP Balkenende RSI krijgen :-p
26 Aug 2007, 13:04
Balkenende hoeft geen RSI meer te krijgen want hij mag niet over de 65000 heen ;-)
26 Aug 2007, 22:55
JA :-d
en behalve oude school vrienden, bekenden of klasgenoten, nieuwe school vrienden, goede collega's en boezemvrienden heb je ook nog je NETWERK.

Er zijn zeker mensen die ik eigenlijk wel wil toevoegen, maar dan zou het eigenlijk bij een soort netwerk optie moeten, in een apart blok onder het blok van je vrienden.

Het leuke hieraan zou zijn dat je kan zien wie iemand allemaal kent.

Soms denk je: he kent hij die ook? wat leuk. Maar je weet dan niet of ze ook echt veel met elkaar omgaan, of dat ze elkaar "wel kennen" en gewoon toegevoegd zijn.

(Goeie hyve dit trouwens :-) , altijd leuk als een bedrijf goed naar de mensen luisterd!!)

PS
je kunt de bookmark functie daarvoor gebruiken maar die is ook niet heel handig die hele lange lijst.
Maar een voordeel is vooral dat je dan inderdaad foto's voor groepen mensen zichtbaar kunt maken, en blogs bijvoorbeeld ook.
Dan kan je later apart nog mensen toevoegen die het ook mogen zien, maar het vergroot wel je greep op privacy!
> rare feest foto's alleen voor de vrienden die erbij waren en dus niet al die oudklasgenootjes of je collega's!
26 Aug 2007, 23:26
Volgens mij kun je bij krabbels niet kiezen wie die mogen zien, zoals bijvoorbeeld bij de foto's mogelijk is. Het zou prettig zijn om zelf die keuze te kunnen maken.

Vage kennissen, klanten, collega's etcetera hoeven wat mij betreft niet alles van mijn privéleven te weten ;-) . Nu selecteer & schoon ik zelf maar regelmatig mijn krabbels.
27 Aug 2007, 08:49
Dat kan wel hoor, Nicole! Mijn krabbels zijn ook niet openbaar. Ga naar Mijn Menu en dan naar Instellingen. Helemaal onderaan kun je aangeven wie je krabbels mogen lezen.
27 Aug 2007, 12:29
Ik vind het jammer dat de relatieomschrijving in de verleden tijd wordt gezet. Bijvoorbeeld als je nu met iemand in een vereniging zit, komt dat in de verleden tijd te staan bij je omschrijving.
27 Aug 2007, 13:40
Ik heb ook iets..
Misschien is het handig om in een balkje te laten zien wie je al hebt uitgenodigt om vriend te worden.
Soms vergeet ik dat wel eens en dan stuur ik 2x een uitnodiging naar het zelfde persoon.
Misschien is het wat.. ;-)

Subject Started by  Replies   Last 
Paul
3 today, 23:15
Bren :showheart:
9 today, 18:31
Nine
297 today, 15:43
LMK43{Leo}
4 today, 15:28
Lars...
39 today, 12:53